Sukses

Lifestyle

Melahirkan, Siti Nurhaliza Belum Bisa Kasih Tahu Wajah & Nama Putrinya

Penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza, punya kabar gembira mengenai kelahiran anaknya. Senin 19/03), pukul 08.17 pagi, Siti melahirkan anak perempuan yang diungkapkan pertama kali oleh Rozi Abdul Razak lewat akun Instagram Siti, @ctdk.

Diungkapkan Siti, bayi perempuannya ini lahir dengan berat 3.55 kilogram setelah melalui proses pembedahan. Siti dan keluarga pun hanya memperbolehkan keluarga untuk datang menjenguknya. "Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat," tulisnya di postingan Instagram.

Suami Siti, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa bersyukur atas proses persalinan yang telah berjalan dengan lancar. "Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat," tulis Abdul Razak. Tak lupa Siti dan suami mengucapkan terima kasih atas doa yang telah dipanjatkan untuk mereka dari keluarga, rekan, penggemar, dan juga media.

Siti dan suami sebelum proses persalinan/copyright instagram.com/@ctdk

Diungkapkan juga oleh Abdul Razak, pemilihan hari kelahiran putri Siti hari ini juga telah melalui pertimbangan khusus, yakni hari yang sama dengan kelahiran Nabi Muhammad. "Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab," ungkap Abdul Razak.

Keputusan Siti dan keluarga yang hanya memperbolehkan keluarga menjenguk bukan tanpa sebab. Ia ingin agar diberi ruang untuk beradaptasi menjalankan peran barunya sebagai ibu. Ia tak ingin perhatian untuk anaknya terpecah dengan hal-hal lain. "Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu," jelas Abdul Razak.

Tentu saja banyak fans dan follower-nya penasaran seperti apa wajah bayi perempuan yang dilahirkan Siti. Namun siti mengungkapkakan bahwa "Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya." Wah, jadi nggak sabar ya seperti apa cantiknya anak Siti Nurhaliza dan siapa kah namanya nanti, ya kan ladies?

Sumber Tulisan: KapanLagi.com

(vem/feb)

Follow Official WhatsApp Channel Fimela.com untuk mendapatkan artikel-artikel terkini di sini.

What's On Fimela
Loading