Sukses

Lifestyle

Siti Nurhaliza Lahirkan Anak Pertama, Penantian 11 Tahun Itu Berakhir Indah

Kabar bahagia menyelimuti Siti Nurhaliza dan keluarga. Senin, 19 Maret 2018 pada pukul 08.17 waktu setempat, diva Malaysia ini melahirkan buah hati pertamanya yang berjenis kelamin perempuan. Kebahagiaan yang dirasakan pun pastinya tak terkira, mengingat kehadiran anak pertama itu sudah dinantikan selama kurang lebih 11 tahun.

Pernyataan resmi tersebut disampaikan melalui akun pribadi Siti Nurhaliza (@ctdk). Dalam sebuah foto yang menampilkan Siti dan suaminya Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, asistennya yang bernama Rozi Abdul Razak mengabarkan kondisi terkini pelantun "Bukan Cinta Biasa" tersebut.

Kenyataan Rasmi:
Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi.

Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan.
Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat.

Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat.

Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan.

Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab.

Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu.

Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya.
-Rozi Abdul Razak
Pengurus



Siti Nurhaliza melahirkan bayi seberat 3,55 kg melalui operasi caesar. Saat ini kondisinya dan buah hatinya dalam keadaan baik dan sedang dalam masa penyembuhan. Untuk sementara, hanya keluarga terdekat saja yang bisa dan diperbolehkan membesuk.

Siti Nurhaliza melahirkan melalui operasi caesar./Copyright instagram.com/ctdk

Sang suami pun mengucapkan rasa syukur yang tak terkira. Proses melahirkan berlangsung lancar dan semua dalam kondisi sehat. Mereka pun mengucapkan terima kasih atas semua doa dan dukungan dari keluarga, rekan, fans, dan media sejak awal kehamilan hingga melahirkan.

Kita doakan semoga Siti segera pulih dan sehat kembali, ya./Copyright instagram.com/ctdk

Selain itu, ada yang menarik juga soal pemilihan hari kelahiran. Siti memilih hari Senin, 19 Maret 2018 karena bertepatan dengan tanggal 1 Rajab. Sementara itu untuk nama dan wajah sang buah hati, Siti dan suami meminta diberi waktu beberapa saat dulu sebelum mengumumkannya.

Kita doakan semoga kondisi Siti bisa segera pulih dan sehat kembali, ya ladies. Dan semoga sang buah hati bisa tumbuh jadi anak yang sehat dan cerdas serta jadi penyempurna kebahagiaan keluarga.

(vem/nda)

Follow Official WhatsApp Channel Fimela.com untuk mendapatkan artikel-artikel terkini di sini.

Loading